باشگاه های فرهنگی ورزشی ما نام پر مسمایی را یدک می کشند و دریغ از فرهنگ سازی اما...
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر چنددر انسوی آب ها باشگاه های فوتبال اسم فرهنگی را یدک نمی کشند اما فعالیت های فرهنگی انها قابل توجه است. از بازیهای پردرامد برای خیریه گرفته تا همین اقدام اخیر باشگاه ها برای مبارزه با مصرف توتون که از سر ان بارسلونا توانست جوایز متعدد سلامتی را در اتحادیه اروپا به خود اختصاص دهد. این تلاش ها در امریکای جنوبی توانسته است اصول و باورهایی علمی را در افکار عمومی جاگیر کند.
 
ژوزه شهروند برزیلی طرفدار فوتبال است او در برابر ورزشگاه بوکا جونیوز آرژانتین می گوید: اصلا دود و سیگار ضد ورزش است . فوتبالیست دودی معنا ندارد حتی طرفداران فوتبال هم با روحیه ورزش دوستی که دارند از دود و سیگار و هر نوع اعتیاد دوری می کنند.
در آرژانتین مشکل اعتیاد مارادونا هنوز فراموش نشده است. مشکلی که زندگی او را به اتش کشید و دودش ان هم به چشم همه مردم آرژانتین رفت زیرا آرژانتینی ها جام جهانی 1994 را به خاطر مثبت بودن ازمایش دوپینگ دیگو از دست دادند.
 
خوان طرفدار تیم بوکا خیزگاه مارادونا می گوید:در آرژانتین مارادونا را درک می کنیم او یک ادم بی سواد و فقیر، حلبی اباد نشین بود که یکباره به ثروت و شهرت رسید و خودش را گم کرد و در دود و اعتیاد محو شد. ما مردم آرژانتین مهارت های ورزشی مارادونا را تحسین می کنیم اما از کارهای غلط او بیزاریم.
 
توصیه های مردم آرژانتین و برزیل به عنوان کشورهای عمده فوتبال خیر و فوتبال دوست دنیا باید شنیدنی باشد خصوصا اگر توصیه استاد تربیت بدنی برزیلی در باشگاه فوتبال بوکا جونیورز آرژانتین باشد. کارلوس استاد برزیلی تربیت بدنی در ورزشگاه بوکا جونیوز آرژانتین می گوید: ‌جوانان اگر می خواهید بزرگی و احترام خودتان را مثل پیشرفت کشورتان تضمین کنید
 
هرگز و هرگز به سیگار و اعتیاد نزدیک نشوید که نه تنها جانتان را از دست می دهید که به اینده کشورتان هم صدمه می زنید متاسفانه در گذشته بعضی جوان های برزیلی و آرژانتینی این راه غلط را انتخاب کردند و از بین رفتند.
همین خسارات باعث شده که حالا در آرژانتین علاوه بر رستورانها و هتل ها در همه فضاهای عمومی از جمله ورزشگاه ها استعمال توتون ممنوع بشود حالا آرژانتینی ها هم مثل مردم اگاه دیگر نقاط دنیا موضع صریح و بسیار روشنی در برابر دود و دم و اعتیاد دارند.
 
حتی در یکی از فوتبالی ترین کشورهای جهان یعنی آرژانتین هم مردم به دلیل مسائل غیر ورزشی از جمله سیگار، دود و اعتیاد که حتی در خارج از مستطیل سبز انجام شده می تونند اسطورهای بزرگ خودشون از جمله مارادونا را براحتی کنار بگذارند.
 
واما همین بیخ گوش خودمان پاکت ها سیگار و قلیان های چاق و پر دود کنار نام فرهنگی باشگاه ها به هوا می رود تا الگو های پوشالی در هیاهوی تشویق ها ،گریه ها و ...به تنهایی و دود سیگار فکر کنند.
/2759/